Przejdź do treści
WARSZTATY Z SENSOPLASTYKI CZ. II
10 maja 2017

WARSZTATY Z SENSOPLASTYKI CZ. II

Podczas kolejnych zajęć z Sensoplastyki uczniowie klas 1,2r.n. oraz 4,5r.n. poznali różne faktury, tekstury oraz całą paletę ekologicznych barw. Opiekunowie przygotowali domowe i bezpieczne materiały plastyczne dla dzieci tj. kisiel, makaron, mąka, olejki zapachowe. No Valid Folder Selected
Pełne kolorów, zapachów i smaków zajęcia wspierają rozwój zmysłów dzieci, wspomagają budowanie ich świadomości ciała i przestrzeni, dbają o usprawnienie ruchowe, wpływają na rozwój mowy (ośrodki w mózgu odpowiedzialne za mowę są usytuowane blisko ośrodków odpowiadających za małą motorykę ? czyli pracę dłoni), poprzez wspólne działanie pogłębiają kontakt emocjonalny z dziećmi, budując w ten sposób ich poczucie bezpieczeństwa. Bardzo ważną cechą tych zajęć jest ?przemiana?. Dzieci mogą doświadczać, jak np. suche zmienia się w mokre. Nabywają w ten sposób wiedzę na temat związków przyczynowo skutkowych. Trenują kompetencję elastyczności i przystosowania się do zmian.
Zasady Sensoplastyki są bardzo proste:
1. Używane są tylko i wyłącznie produkty spożywcze.
2. Zajęcia odbywają  się na otwartej przestrzeni np. podłodze, ziemi.
3. Dajemy uczestnikom zajęć czas tzn. nie pośpieszamy, nie przymuszamy, nie zachęcamy na siłę.
4. Nie używa się fartuchów czy też odzieży odzieży ochronnej, która mogłaby sugerować, że możemy się ubrudzić tylko w pewnym zakresie.
5. Zadajemy pytania zamiast wydawać polecenia.
6. Nazywamy emocje, sytuacje, które towarzyszą podczas zajęć.
7. Nie robimy niczego wbrew innym uczestnikom zajęć.
8. Szanujemy wizerunek dziecka.
9. Brudzimy się do woli!
Zajęcia przygotowały: p. Anna Jurkiewicz, p. Małgorzata Toczyńska ? Ożóg, p. A. Zachara-Kusek, p. Aneta Żądło przy wsparciu p. Katarzyny Król i p. Katarzyny Janik.

 

 

 

Najnowsze wpisy

Skip to content