Przejdź do treści
WYCIECZKA DO GDAŃSKA KLASY 3R.N.
16 maja 2019

W dniach 7 do 10 maja 2019 roku uczniowie klasy 3 r. n. – Maja, Wojtek, Artur oraz Hubert – uczeń klasy 8 r. n. wraz z wychowawczynią Danutą Wadas, opiekunką panią Moniką Madej oraz panią Karoliną Warżel byli na wycieczce nad polskim morzem. Oto relacja z wycieczki: No Valid Folder Selected

We wtorek /7 maja/ wcześnie rano wyruszyliśmy w podróż do Gdańska. Pociągiem  pendolino dojechaliśmy do Gdańska Wrzeszcza. Następnie tramwajem pojechaliśmy do Szkolnego Schroniska Młodzieżowego, w którym mieszkaliśmy podczas wycieczki. Po zakwaterowaniu się w obiekcie i rozpakowaniu bagaży pojechaliśmy na obiad.  Po sytym posiłku pojechaliśmy na plażę do Jelitkowa, aby przywitać się z morzem. Podczas spaceru zbieraliśmy muszelki i podziwialiśmy morski pejzaż. W środę /8 maja/ pojechaliśmy na wycieczkę do Gdyni. Jechaliśmy szybką kolejką miejską. W Gdyni zwiedziliśmy okręt ORP „Błyskawica” oraz statek „Dar Pomorza”, oba te obiekty są muzeami. Później poszliśmy do Akwarium Gdyńskiego, w którym mogliśmy podziwiać różne gatunki ryb z całego świata. Po obiedzie wjechaliśmy kolejką linową na Kamienną Górę, z której szczytu podziwialiśmy panoramę miasta.  Po powrocie do schroniska wspólnie przygotowywaliśmy kolację. W czwartek / 9 maja/ pojechaliśmy do Gdańska Głównego. Tam udało nam się zwiedzić niektóre jego zabytki: Wyspę Spichrzów, Żurawia, Starówkę i Bazylikę Mariacką. Największym wyzwaniem tego dnia było wejście po 409 krętych i stromych schodach na wieżę Bazyliki. Warto było, bo widok z jej tarasu był urzekający. Po zwiedzeniu gdańskiej Starówki popłynęliśmy statkiem na półwysep Westerplatte. Po powrocie do Gdańska udaliśmy się na obiad i deser. Później zwiedziliśmy Muzeum Miasta Gdańska, a wieczorem pojechaliśmy na molo w Brzeźnie. Spacerowaliśmy brzegiem morza i podziwialiśmy płynące w oddali statki zmierzające do portu. W ostatnim dniu wycieczki / piątek 10 maja/ po śniadaniu, opuściliśmy Schronisko i udaliśmy się do Gdańska Głównego. Tam poszliśmy do Multikina na film pt. „Dumbo”. Po jego zakończeniu i spożyciu obiadu wsiedliśmy w pociąg wiozący nas do Dębicy.  Wróciliśmy późno w nocy, bardzo szczęśliwi i pełni wrażeń oraz nowych doświadczeń. Nasza wycieczka była możliwa dzięki naszym wspaniałym rodzicom: pani Idze Szczepańskiej, państwu Jolancie i Wackowi Baran , państwu Elżbiecie i Grzegorzowi Romańskim oraz państwu Barbarze i Ryszardowi Stachnik, firmom, które wsparły finansowo realizację naszego marzenia zobaczenia polskiego morza – Firmie VENTOR, Firmie Kronospan z Pustkowa i Stowarzyszeniu „Z POTRZEBY SERCA” działającym przy naszej szkole.
WSZYSTKIM BARDZO SERDECZNIE DZIĘKUJEMY!!!